KUCHNIA SWIĘTEJ HILDEGARDY Z BINGEN

Kuchnia Św. Hildegardy opiera się wyłącznie na naturalnych składnikach, które możemy dostać wszędzie gdzie chcemy. Są to produkty wytworzone przez naturę, które mają korzystny wpływ na ludzki organizm. Posiłki wcale nie muszą być nudne i monotonne. Wręcz przeciwnie dieta św. Hildegardy jest urozmaicona i pyszna.

Kuchnia św. Hildegardy zapewnia organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze, które wpływają na jego prawidłowe funkcjonowanie. W głównej mierze oparta jest na diecie orkiszowej, warzywnej i owocowej – czyli wszystkich tych składnikach i produktach, które wytworzyła natura. Co warto wiedzieć o kuchni św. Hildegardy. Mniszka nie klasyfikuje pożywienia pod względem kalorii i witamin, lecz według wartości leczniczej ( tak zwanej subtelności). Hildegarda patrzyła na człowieka w sposób " holistyczny" czyli całościowy. W odróżnieniu do dzisiejszej medycyny. Jeśli choruje wątroba, lekarz przypisuje lek na poprawę jej stanu. Hildegarda natomiast nie skupiała się tylko i wyłącznie na jednym ogranie, tylko na całym człowieku, ponieważ wszystko w organizmie człowieka jest ściśle powiązane i należy traktować jako całość.
Spośród jednak wszystkich produktów św. Hildegarda w szczególności upodobała sobie orkisz, ponieważ jej zdaniem:
Orkisz jest najlepszym ze wszystkich zbóż. Ogrzewa, odżywia, wzmacnia i jest łagodniejszym od innych ziaren. Daje człowiekowi mocne mięśnie i zdrową krew, szczęśliwy umysł i pogodną duszę.

Zalecenia żywieniowe św. Hildegardy

W dzisiejszych czasach kuchnia św. Hildegardy jest jakoby na nowo odkrywana, można by stwierdzić, przeżywa swoją fascynację. Uczymy się, które produkty spożywać, a których unikać, by zapobiegać chorobom i wyleczyć już te nabyte. Wśród ulubionych surowców roślinnych polecanych przez św. Hildegardę znalazły się: pszenica orkisz, kasztan jadalny,jabłko, migdały, owoc pigwy, koper, fasola, groch, cebula, czosnek oraz szczypiorek. Co istotne, wszystkie one są dostępne niemal od ręki. Nie bójmy się ich dostarczać do naszej codziennej diety. Wystarczy tak niewiele, aby faktycznie odczuć różnicę.

Dlaczego chorujemy?

Zdaniem św. Hildegardy z Bingen większość chorób, które dotykają człowieka wynikają z błędów żywieniowych, wśród których należy zwrócić uwagę na:

  1. żywienie niedoborowe - gdy nie jest zrównoważone odżywczo i mało urozmaicone.
  2. stosowanie produktów przetworzonych z dodatkiem chemicznych związków, które nie są obojętne dla organizmu.
  3. żywienie nadmiarowe występujące najczęściej z nieprawidłowym stosunkiem poszczególnych składników odżywczych.

Kuchnia św. Hildegardy jest kuchnią urozmaiconą, która dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Pamiętajmy o tym szczególnie w okresie jesienno – zimowym, gdy jesteśmy najbardziej narażeni na choroby.