KASZKA ORKISZOWA Z JABŁKAMI

Zimne miesiące to pora ciepłego śniadania! Płatki, grysik orkiszowy, habermus są teraz bardzo popularne. I słusznie - ponieważ utrzymują jelita w zdrowiu, regulują trawienie i dostarczają cennych minerałów i błonnika. Pomagają również obniżyć zbyt wysoki poziom cholesterolu i cukru we krwi. Stąd też dla Was wszystkich przygotowaliśmy dziś prosty przepis na pożywne i zdrowe śniadanie, w którym to kaszka orkiszowa odgrywa główną rolę.

Dlaczego kaszka orkiszowa to dobry pomysł na śniadanie?

Kaszka orkiszowa jest źródłem błonnika, dzięki czemu zapewnia uczucie sytości, a także witamin z grupy B,A,D,PP oraz E. Jest ona także bogata w selen, wapń, miedź, magnez, żelazo, fosfor i cynk. Jej spożywanie nie tylko poprawia odporność, ale zwalcza stany zapalne i przeziębienie. Co istotne, kaszka orkiszowa dla niemowląt również jest rekomendowana.

Kaszka orkiszowa z jabłkami, czyli prosty przepis, który zadowoli nawet niejadka.

Składniki:

  •     1 jabłko
  •     100 ml soku jabłkowego
  •     30 g płatków orkiszowych drobnych/ grysiku/habermusu
  •     300 ml mleka (mleko alternatywnie roślinne)
  •     1 szczypta cynamonu
  •     1 szczypta bertramu
  •     1 szczypta soli
  •     1 szczypta kurkumy
  •     1 łyżeczka prażonych liści migdałów


Przygotowanie:
Umyj, obierz jabłko, wytnij rdzeń i pokrój w plastry. Podgrzej sok jabłkowy w rondlu i zanurz w nim plastry jabłek na około 3 minuty. Plastry jabłka wyjmij i odstaw. Dodaj płatki orkiszowe, mleko, cynamon, kurkumę i sól do soku jabłkowego. Zagotuj wszystko, zdejmij z pieca i pozwól płatkom pęcznieć przez około 5 minut
Posyp ugotowane płatki, płatkami migdałowymi i bertramem oraz plastrami jabłka.